Blogy na Travellerspoint

ztracene mesto Incu

sunny 22 °C
Zobrazit Peru and Bolivia na mapě uživatele biokys.

6. 6. 2010 Nedele
V osm vecer jsme meli na namesti u fontany sraz s mou spoluzackou Adrianou, ktera se toho casu take nachazela v centru Cuzca. Zasli jsme spolecne na pivecko a podelili se o zazitky z cestovani. Byl to prijemny vecer, kde jsem vypil 3 male piva, po kterych jsem mel rano kocovinu :-D. Holt vysoka vyska dela sve. Pres internet jsme jeste pred tim zarezervovali zpatecni listky na vlak do Aguas Calientes, mesta, ktere je vstupni branou do rise Inku - Machu Picchu. Listky nas stali celkem 192 USD. Dost penez na par kilometru vlakem. Bohuzel ale turista nema jinou moznost, jak se do Aguas Calientes dostat. Dalsi moznost je absolvovat jeden z vicedennich treku (Inca trail, Salcantay), na ktere ale bohuzel jiz nezbyva cas. Nicmene cenove se obe moznosti prilis nelisi.

7.6. 2010 Pondeli
Rano vyrazime smerem na nadrazi. Bohuzel kvuli sesuvum pudy v predeslych mesicich je doprava na MP ponekud komplikovanejsi. Vlak totiz nejede primo z Cusca, ale az ze vzdalenejsiho 88ho kilometru smerem na Aguas Calientes. Do tohoto bodu vozi turisty pouze minibusy. Vubec nam nebylo znamo, ze tyto autobusy odjizdeji z jineho nadrazi, nez puvodne vlaky. Nicmene tuto skutecnost dosud nevnimaji ani nekteri mistni taxikari, jak nam dokazal smudla spinavej, kteryho stopla Anetka. Za 3 soly nas samozrejme odvezl na vlakove nadrazi, ktere nyni slouzi jen jako prodejna listku. Ihned na to nasledoval presun s dalsim vychcankem, ktery nam nejprve tvrdil, ze pracuje pro drahy a ze transfer je zadarmo, aby o par minut pozdeji skemral o 4 soly. Nebyt intervence Anetky, nedostal by nic. Takhle jsem mu dal zbyle 2 dolary, ktere jsem mel v penezence. Proste taxikari jsou vsude na svete stejny degeni. Pote nasledoval konecne jiz presun minibusem do Ollaytantambo, kde na nas cekal vlak, ktery jiz konecne miril do Aguas Calientes. Vlak byl pekne proskleny a tak jsme mohli obdivovat, kterak prostredi pomalu prechazi z vyprahle kopcovite krajiny do dzunglovite hlubokych uzkych udoli, do nichz se zarezavala divoka reka, prodirajice si cestu mezi obrovskymi kameny. Krajina tak pomalu prechazela v tropickou scenerii. Kolem 13. hodiny jsme konecne dorazili do AC. Ihned pote, co turista vyleze z nadrazi je nedobrovolne vtazen do srdce trziste, ktere je nalepeno primo na nadrazi. Zrychlenim kroku a pohledem do zeme se skromny turista lehce ochrani pred neustalymi a stale vice otravnejsimi ataky od prodejcu ruznych cetek a "mistnich" vyrobku. Proklouzli jsme z jejich sparu a behem dalsi pul hodinky sehnali az necekane levne ubytko v hostelu John. Cena za pokoj na noc byla 40 SOL. Coz je v prepoctu asi 300 Kc. Tak jsme se tedy ubytovali a zasli si na obidek, ktery byl o dost drazsi nez napriklad v Cuzcu. Super turisticka pevnost se holt nezapre. Vecer jsme si koupili snidani a sli spat abychom mohli vstat ve 4 rano a pokusit se dostat mezi 1. 200 lidi, kteri maji moznost vysplhat na Wayna Picchu. Jinak musim uznat, ze Aguas Caslientes se mi jako mestecko moc libi. Uprostred proudi horsky potok, ktery se ihned za nadrazim napojuje do silneho toku reky, ktera doprovazi koleje zeleznice. Celkove ma mestecko takovou tropickou atmosferu, na kterou se moc tesim do Rurrenabaque v Bolivii, kam se za nedlouho chystame.

8.6. 2010 Utery
Rano vstavame ve 3:30, abychom se zaradili do fronty lidi, kteri se pokouseji dostat nahoru mezi prvnimi. Dorazili jsme na zastavku ve 4 hodiny rano a uz tam bylo dobrych 50 lidi. Nekteri utikali pesky nahoru, aby tam byli drive nez autobusy. Jizdenka autobusem stala 7 USD na osobu. V 5:30 jsme vyrazili tretim autobusem, coz pro nas znamenalo, ze jsme se i se zapoctenim chodicu dostali na 240. misto, tedy ze muzeme na Wayna Picchu vylezt az v druhe skupine. 1. skupina jde v 7, druha v 10. Kazda cita 200 lidi. Vice lidi se tam proste denne nedostane. Wayna Picchu je takovy ten znamy ostry kopec, ktery se tyci nad samotnym MP a ze ktereho je famozni pohled dolu na ruiny MP. Nemeli jsme tedy sanci dostat se tam v 1. vlne a proto jsme v pul sedme rano zacali stoupat na protejsi vrchol ze ktereho jsme poridili nektere sexy fotky :-D. Pote jsme se nasnidali (snidane s nejhezcimi panoramaty v mem zivote) a sestoupili zpet na MP. Prochazeli jsme chvilku mezi zelenymi teraskami a fotili si okoli. Po celem MP se prochazeji lamy, prvni lamy, ktere jsme v Peru videli. V deset hodin nadesel cas vystupu na Wayna Picchu. Byl jsem dost prekvapen, ze vystup byl pomerne technicky obtizny a nebezpecny vzhledem k obrovskym srazum, kolem kterych se klikatila uzka cesticka, ktera splhala na vrchol teto hory. Cesticku obcas vystridali schody, nekdy jistene provazem. My s Anetkou jsme meli dobre boty, ale mnoho neinformovanych turistu melo na nohou pouze boty typu balerinek, cvicek nebo tenisek. Dost lidi tam nadavalo na velkou obtiznost vystupu a malo zajistenych useku. Dost lidi vylozene trpelo pocity zavrate z obrovske vysky. Musim ale uznat, ze seshora byl krasny vyhled i kdyz obcas s neprijemnym pocitem v zaludku. Po sestupu z WP jsme se jiz odebrali ke vstupni brane, kde jsme si koupili za nekrestanske penize piti. Dolu jsme sli pesky a uzili si tak hezkou prochazku dzungli. V AC jsme si dali obed a kafco a cekali na vecerni vlak, ktery nam jel v 19:00. Cesta vlakem probihala pote v poklidu do doby nez jsme dorazili k mistu, kde se zpet prestupuje na minibusy do Cuzca. Zde vladnul naprosty chaos ukazujici na peruansky smysl pro organizaci :-). Asi po hodine jsme konecne odjeli. Cesta ubihala pomalu, nebot kvuli stavce zemedelcu, byly celou cestu po silnici zabrany, ktere museli busy opatrne projizdet. Kratce po pulnoci jsme konecne dosahli opet naseho skveleho hostelu v centru Cuzca. Unaveni jsme klesly do postele a usly.

Atrium naseho hostelu Pirwa

PeruRail train

Hordy turistu

Se zaujetim pozorujeme ubihajici krajinu